Rozhovor se Sarah Parsley

23.07.2023

Rozhovor s mozkem a srdcem projektu Kde autoři pomáhají, spisovatelkou Sarah Parsley/Šárkou Hiekovou.

Řekni nám, kdy a jak tě napadlo vydat sborník naprosto neznámých autorů?

Věděla jsem, že moje spoluautorky jsou vypsané, líbil se mi jejich styl a chtěla jsem sborník příběhů, které pohladí po duši a to se bezezbytku splnilo. Ani s odstupem tří let bych nezměnila jediné písmenko.

Letní kraťasy jsou na čtenářských databázích hodnoceny kladně. V čem se lišil výběr autorů pro druhý sborník Zasněžené příběhy?

Do Letních kraťasů jsem si vybírala sama, do Zasněžených příběhů se výběr uskutečnil na základě soutěže. Se spoluzakladatelkou projektu jsme věděly, že laťka je vysoko a hledaly jsme kvalitní autory, i když opět z řad začínajících spisovatelů.

Oba sborníky jsou spojeny s pomocí potřebným, řekneš nám o tom víc?

Už u Letních kraťasů jsme se s autorkami shodly a nadchla nás myšlenka udělat něco pro dobrou věc, což byla tenkrát docela odvaha, protože nás ještě nikdo neznal. Nicméně se nám podařilo nadchnout i ostatní, sborník jsme vydaly zadarmo a čtenáři mohli přispět na dětský hospic Dům pro Julii (e-kniha zdarma ke stažení zde, přispět lze stále přes QR kód z první stránky). Veškerý profit ze Zasněžených příběhů půjde tentokrát na útulek DogPlanet, z.s.. Předprodej s úžasnými odměnami probíhá zde.

Uvádíte, že máte zastoupeny různé žánry, které mají společné téma "vánoční čas a dobrý konec". Povedlo se?

Tuhle podmínku splnily všechny novely. Každá je jiná a přesto se v každé třpytí sněhové vločky a voní jehličí. Jsem si jistá, že je to přesně to pravé čtení do předvánočního shonu, které člověka přiměje trochu zpomalit a zasnít se.

Není tajemstvím, že žiješ v Austrálii, promítla jsi exotiku i do své novely?

Do téhle ne a v té minulé mám Bulharsko, což je sice cizina, ale ne Austrálie. Nicméně Austrálii mám ve svém nejnovějším rukopisu Hlavou dolů a prozradím, že se chystá i celá kniha odehrávající se u protinožců.

Budeme se těšit, z tvé předchozí tvorby víme, že je na co. Jsi všestranná spisovatelka, je něco, co se o tobě neví?

Že mám potápěčský průkaz a byla jsem až v hloubce 40 metrů, což je největší hloubka, kam se může se stlačeným vzduchem.

Paráda, v životě se opravdu nenudíš. Těšíme se na tvou další tvorbu, hlavně na Zasněžené příběhy, a děkuji za rozhovor.


Rozhovor pro vás vedla Jana Jánská.

Fotka od Šárky Hiekové.

Made by @kdeautoripomahaji 2021
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky