Rozhovor s Michalem Unarem

23.07.2023

Ráda bych vám dnes představila dalšího autora Zasněžených příběhů. Je jím spisovatel Michal Albert Unar.

Každý spisovatel tvořící svou prvotinu, sní o slávě a hromadě peněz, ale ty ses zapojil do charitativního projektu, a ještě sehnal sponzory. Můžeš nám projekt trochu přiblížit?

Kde autoři pomáhají je projekt, který jsem ještě nikde neviděl a jeho myšlenka se mi moc líbí. Nejenom, že pomáhá začínajícím autorům, ale hlavně tam, kde je to opravdu potřeba. Autoři se vzdávají honoráře a veškerý výdělek jde na odložená a nechtěná zvířata v útulku. Chceme pomocí příběhů podat pomocnou ruku packám, které neměly štěstí.

Krásně řečeno. Sborník se nese ve vánočním duchu, bavilo tě téma zimy a adventu?

Při vymýšlení příběhu jsem byl trochu rozpačitý, protože na toto téma je spousty knih i filmů, tak jsem se snažil vyhnout klišé. Nakonec mi to sedlo, příběh se mi psal moc dobře a byl to pro mě i moc pěkný výstup z komfortní zóny, co se týče žánru.

Co plánuješ příště? Mas něco rozepsaného?

Doposud jsem se věnoval povídkám, ale účast na takovéto věci mě namotivovala jít do něčeho většího. Takže ano, pomalu se připravuju napsat první knihu a když Bůh dá, tak by mohla i vyjít.

Je nějaká rada, kterou bys dal začínajícím autorům, kteří na svoji motivaci, nebo nakopnuti teprve čekají?

Pište a nikdy se nevzdávejte. Ono to jednou klapne.

S tím naprosto souhlasím, nevzdávat se, psát a snad bych ještě přidala psací kamarády, kteří podrží v těžkých chvílích. Mas i ty svoji psací bublinu? Lidi na stejné vlně z řad autorů?

Jen lidi, kteří spolupracovali na sborníku.

Prozradíš nám o sobě něco, co málokdo ví? Zajímavého koníčka, šlechtice v rodokmenu?

Když potřebuju vypnout, rád sleduju mraky a hádám v nich tvary.


Rozhovor pro vás vedla Šárka Hieková.

Foto od Michala Unara.

Made by @kdeautoripomahaji 2021
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky